50歳手前から始めた英会話

50歳になってから真剣に英会話をはじめようと思った私の覚書

二度目の同じ講師は厳しかった

厳しく指摘される会話

本日は過去に受けたことのある講師

自己紹介をとばしフリー会話からのレッスン。

私は適当の会話を連発する癖がある、だから単語や言い回しにかなりの間違いがある。

本日はかなりの指摘を受けた。

会話をする上でとても勉強になったレッスンでしたね。

こんな言葉をもらいました。

You read excellent and you did not hav problems with reading.
You understood most of te questions, but some I had to rephrase.
So, just keep practicing so as to learn new words.

 

がんばろ。

私の感想

It was a good lesson that it is not at all boring today!

 

レッスンで使われたセンテンス

  • Do you think it's acceptable for women to be in the military? Why/why not?
  • What are some jobs that you think would be boring?
  • Do you have to do a lot of paperwork?
  • The previous owners of the house had hired an expensive interior decorator.

 

レッスンで使われた単語

  • military
  • boring
  • paperwork
  • previous
  • astronaut

レッスンを受けた日

2015年08月14日(金)