50歳手前から始めた英会話

50歳になってから真剣に英会話をはじめようと思った私の覚書

live、ライブとリブ、そしてビジネス英会話で凹む

http://www.flickr.com/photos/82763263@N00/3180491806

photo by B Rosen

live

In the wild whales live for a long time. Bowhead whales spend their lives in the coldArctic waters.

パソコンのスピーチ機能を使うと、どちらもライブ。
でも実際、最初のliveはライブで次のliveはリブ。

ややこしい。

どうやら文脈で判断するしかないようで。

qa.gree.net

かなりハイレベル

そしてビジネス英会話で凹む

とある特定の講師、最初の5分10分は近況を聞いてきます。

なかなか教材までいかないのですが、その近況がほぼビジネス英会話のレベル。

初心者から抜け出せない私にとっては至難であり、若干苦痛。

でもそんなHardJobがあるから力がつくんだよね、と自分で言い聞かせてみるw

 

レッスンで使われたセンテンス

  • He just bought a new smartphone.
  • There are many disadvantages of driving fast.

--

  • Michiru never forgot the haunting tale she heard that night.
  • Humans are mammals.
  • We found a carcass of a deer in the forest.
  • I dropped my phone and it sank in the lake.
  • Some fish that live on the ocean floor have never been seen by humans.
  • She gave shelter to strangers in need.

レッスンで使われた単語

  • smartphones
  • disandvantages

--

  • haunting
  • mammal
  • carcass
  • corpse
  • sink
  • ocean floor
  • shelter
  • lives

レッスンで利用した教材

Conversation for Beginner Lesson 67: New Smartphone!

Whales Spring to Life on Ocean Floor
Conversation for Beginner Lesson 68: Indoors and Outdoors 

 

レッスンを受けた日

2015年10月26日(月)

2015年10月27日(火) 

今回の講師 

eikaiwa.dmm.com

eikaiwa.dmm.com

eikaiwa.dmm.com

 

 

私の個人的メモ